Témy predmetu: Evidence based pedagogy – význam evaluácie psychodynamiky a sociodynamiky pre učiacich sa a učenie. Primárne a sekundárne procesy v psychodynamike a sociodynamike učiacich sa. Dimenzie kvality interaktivity – systémové a procesuálne hľadisko zmeny v psychotemporalite, socioexternite a sociointernite. Dimenzie kvality učenia – štrukturálna a funkčná zmena. Inštrumentálne a teleologické väzby v relačnom systéme. Synchronicita a linearita v procese učenia. Dynamika zmeny a stabilizátory zmeny, tranzícia k zmene. Transmisia a konektivita informácií v interakcii – intenzita, kapacita, koherencia a presnosť informačného toku. Disponibilita a responzibilita učiacich sa – psychosociálne investície, straty a zisky. Ekvilibrácia exploračného a komunikačného správania vzhľadom na vývinové špecifiká. Vzťahové módy: bezkontaktovosť – kontaktná reakcia – funkcionálno-senzorický kontakt – sebaprežívanie – intersubjektivita –interaktivita – interafektivita – reflektivita. Exploračné módy: saturácia deficientných a eliminácia redundantných potrieb – reflexná a senzorická stimulácia – kladenie otázok a hľadanie odpovedí – formulovanie a overovanie hypotéz. Komunikačné módy: support –kompetitívnosť – konfrontácia – helping behavior – kooperácia.
Informačný listGaranti a pedagógovia:
doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD. - Kogarant
doc. Mgr. Zuzana Danišková, PhD. - Zabezpečuje, Kogarant, Vedúci semináru, Skúšajúci, Prednášajúci, Cvičiaci, Zodpovedný za elearning
Mgr. Jana Fúsková, PhD. - Zabezpečuje, Vedúci semináru, Zodpovedný za elearning, Kogarant, Skúšajúci, Cvičiaci
prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. - Zabezpečuje, Hlavný garant
Mgr. Lukáš Vaško, PhD. - Kogarant
Kód: YPEM305_A
Obdobie: ZS
Počet kreditov: 5
- Pedagóg: Zuzana Danišková
- Pedagóg: Jana Fúsková