Témy predmetu: Predmet a cieľ vyučovacieho predmetu dejiny inštitucionálneho vzdelávania, jeho význam v kontexte pedagogických vied. Počiatky vzdelávania v civilizáciách starovekého Východu a Západu, prvé európske kultúry a písmo, vzdelávanie v antickom Grécku a antickom Ríme, v kresťanskom staroveku, v období stredoveku (scholastika, fenomén univerzity), v renesancii a humanizme, v reformácii a protireformácii (protestantský a jezuitský systém vzdelávania), v osvietenstve a racionalizme (školské poriadky, poštátnenie školstva, povinná školská dochádzka), v 19. storočí (vplyv herbartizmu na vzdelávanie), reformné pedagogické hnutie a jeho význam, politické zneužitia štátnych vzdelávacích systémov (socializmus, fašizmus, nacizmus), postmoderná kríza vzdelávania v krajinách západnej Európy, model jednotnej socialistickej školy v krajinách východnej Európy. Vývoj inštitucionálneho vzdelávania na Slovensku s dôrazom na 20. storočie. Vzdelávanie po páde Berlínskeho múru (globalizácia a ekonomizácia vzdelávania). Škola budúcnosti?

Informačný list

Garanti a pedagógovia:
prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, PhD. - Zabezpečuje, Hlavný garant
prof. PhDr. Ing. Blanka Kudláčová, PhD. - Zabezpečuje, Prednášajúci, Kogarant, Cvičiaci, Vedúci semináru, Skúšajúci, Zodpovedný za elearning
doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD. - Zodpovedný za elearning, Kogarant
PaedDr. Janette Gubricová, PhD. - Kogarant
Mgr. Lukáš Vaško, PhD. - Kogarant

Kód: XPZB308

Obdobie: LS

Počet kreditov: 2