Témy predmetu: Ciele a obsah vyučovania matematiky v predprimárnom (a primárnom) vzdelávaní. Štátny vzdelávací program. Mechanizmus poznávacieho procesu. Pojmotvorný proces v matematike. Chyba ako prvok edukačnej stratégie učiteľa. Etapy vytvárania matematických pojmov, ukážky na rôznych modeloch. Hejného metóda výučby matematiky. Numerácia. Úvod do výrokovej logiky. Výroky, negácie. Definícia, veta, hypotéza, axióma, dôkaz. Základy intuitívnej teórie množín, množinové operácie. Binárne relácie. Relácia ekvivalencie. Usporiadanie. Zobrazenia. Elementárne poznatky z logiky, intuitívnej teórie množín a binárnych relácií, ich vzájomná previazanosť pri získavaní matematických predstáv a poznatkov vrátane využitia uvedených pojmov v bežnej komunikácii. Úlohy rozvíjajúce matematické predstavy v detských časopisoch. Rovinné a priestorové geometrické útvary v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Priestorová predstavivosť, stavebnice a hračky podporujúce rozvoj priestorovej predstavivosti, intuitívne poznávanie vybraných rovinných i priestorových geometrických tvarov (útvarov). Rozvoj kombinatorického myslenia. Meranie a odhad. Elementárny teoretický základ merania dĺžky, obsahu a objemu.

Informačný list

Garanti a pedagógovia:
PaedDr. Jana Fialová, PhD. - Zabezpečuje, Skúšajúci, Cvičiaci, Kogarant, Zodpovedný za elearning, Vedúci semináru
doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD. - Zabezpečuje, Zodpovedný za elearning, Skúšajúci, Prednášajúci, Kogarant
prof. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc. - Zabezpečuje, Hlavný garant
Mgr. Lukáš Vaško, PhD. - Kogarant

Kód: XPEB322

Obdobie: LS, ZS

Počet kreditov: 9