Témy predmetu: Stručná osnova predmetu: 1. Krátko z histórie a vymedzenie pedagogickej a školskej psychológie 2. Sociálno-psychologická konceptualizácia dieťaťa a žiaka 3. Poznávanie: detské interpretácie sveta, súvislosti s identitou a mocou 4. Sociálno-psychologické aspekty učenia, sociálne učenie, psychodidaktika, motivácia učenia 5. Postoje, predsudky, stereotypy: väčšina-menšina, rodové vzťahy, inklúzia minoritných skupín 6. Zvládanie náročných situácií: záťaž, stres, konflikty, reziliencia, burn-out a pod. 7. Škola a jej aktéri: kultúra školy, školská socializácia a enkulturácia, konformita a nekonformita 8. Sociálne normy, hranice patológie, prejavy patológie, psychoedukácia, preventívne programy 9. Parametre a dynamika fungovania sociálnej skupiny (triedy), sociálne vzťahy v triede 10. Kvalita života v škole, starostlivosť o seba, psychohygiéna 11. Sociálne vzťahy a komunikácia učiteľ – žiak: psychológia partnerstva, moci, deliberácie, demokracie, motivácia, psychologické aspekty skúšania a hodnotenia 12. Intimita, sexualita, sexuálna výchova 13. Školská psychológia, školský psychológ – postavenie, oblasti činností, komunikácia
Informačný listGaranti a pedagógovia:
PaedDr. Ján Gabriš - Skúšajúci, Zodpovedný za elearning, Kogarant, Moderátor debaty
doc. PaedDr. Milan Pokorný, PhD. - Kogarant
prof. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc. - Zabezpečuje, Hlavný garant
prof. PhDr. Ivan Lukšík, CSc. - Zabezpečuje, Skúšajúci, Zodpovedný za elearning, Prednášajúci, Kogarant
Mgr. Lukáš Vaško, PhD. - Zabezpečuje, Cvičiaci, Vedúci semináru, Kogarant, Prednášajúci, Skúšajúci, Zodpovedný za elearning
Kód: YPEM301
Obdobie: ZS
Počet kreditov: 5
- Pedagóg: Ján Gabriš
- Pedagóg: Ivan Lukšík
- Pedagóg: Lukáš Vaško